Naše společná cesta

29.04.2013 10:37

Možná Vás zajímá, jak jsme se k sobě dostali, jak jsme si začali rozumět... možná Váš může náš příběh inspirovat, nebo navést na tu správnou cestu...

Poprvé jsme se uviděli v září roku 2011. Mě bylo tehdy 14 let a hledala jsem nějakého koně. Do oka mi padnul jeden Quarter, který byl mimochodem mistr Evropy v reiningu, byl to už vysloužilý závodní dvanáctiletý valášek, který byl dovezený z Texasu. Bohužel měl ale artréozy na zadních nohách a tudíž by byl vhodný jen na občasnou rekreaci. Můj otec byl,ale toho názoru, že by bylo lepší koupit nějakého zdravého koně a tak jsme jeli 14. září na Moravu. Na ranči Ladná, měli v té době přes 50 koní a na prodej mi byli nabídnuti dva. Jedním z nich byl můj budoucí kůň-Dragon.

Na první pohled mi nepřipadl nijak zvlášť hezký. Byl v celku malý (má KVH asi jen 130 cm), byl od koní dost pokousaný, nebyl vůbec nasvalený, na hlavě měl velkou jizvu a byl hodně huený. A vůbec to nebyl takový kůň, který by člověka na první pohled uchvátil a zaujal... Jakmile se k němu přiblížil člověk se sedlem, začal uskakovat a vypadal dost polekaně, nakonec mu nějakým způsoem na hřbet sedlo nasadili a odvedli ho na jízdárnu, kde jsem si ho mohla vyzkoušet pod sedlem.  V první moment koník tkzv. "zamrznul" a nechtěl vůbec jít. Jen stál na místě a vůbec na pobídky nereagoval... bylo mi od trenéra sděleno, že poníka musím pořádně nakopnout, že je jen líný. Vůbec mi nepřišlo po chuti kopat do koně, byla jsem zvyklá, jezdit koně jemně. Nechtěl ani klusat, musela jsem ho celou dlouhou stěnu jízdárny pobízet, aby se vůbec rozklusal a když koněčně naskočil do klusu, byl doslova jak pérkách, jako by měl na kopytou pružinky. Řekli mi o něm jen to, že je 5-ti letý (v průkazu měl zapsáno, že mu jsou 4.) Někdy v 3 letech byl obsednutý, potom se na něm vozili děti a rok byl na pastvinách. 

    O tom, kde byl jako hříbě, jsem tehdy ještě nevěděla. Později jsem si to zjistila od pí. Slavíkové u, které se narodil. Jeho otec je Grand (slovenský sportovní pony), je po arabském plnokrevníkovi, z matky Welsh pony. Dragonova matka je ponička Dita (huculka). Má v sobě hodně z welsh poníků, arabských plnokrevníků a tak huculů. Je to hnědák s bílými spěnkami, stabu těla má po sportovním ponym, zbarevní po huculovi; od kohotuku až po kořen ocasu se mu na hřbetu táhne úhoří pruh.  

    Jako hříbě na něj jeho majitelka